شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بررسی پیش نویس جدید قراردادهای خرید تضمینی برق تجدیدپذیر (PPA) در ساتبا
۲۲ آذر ۱۳۹۶ ۱۲:۰۳
پیرو توافقات بعمل آمده در آخرین کارگروه تخصصی دبیرخانه کمیته ماده 12 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور پیرامون موضوع بررسی قرارداد خرید تضمینی برق تجدیدپذیر ، روز گذشته 21 آذر 96، اولین جلسه استماع نظرات و پیشنهادات بخش خصوصی در ارتباط با پیش نویس قرارداد PPA در محل سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق ایران (ساتبا) برگزار گردید.

در این نشست که به میزبانی دفتر مشارکت های غیر دولتی ساتبا تشکیل شد، نمایندگان و مشاوران حقوقی ساتبا و وزارت نیرو و همچنین نمایندگان کمیته ماده 12، اتاق بازرگانی ایران، کمیسیون انرژی اتاق، سندیکای صنعت برق ایران و شرکت‌های عملیاتی و حقوقی فعال در حوزه تجدیدپذیرها، حضور داشتند.

در ابتدای جلسه، زعفرانچی زاده، مدیرکل دفتر مشارکت های غیر دولتی ساتبا در ابتدای این نشست، ضمن خیر مقدم به حاضرین جلسه، آمادگی سازمان را برای استماع هریک از موارد پیشنهادی فعالان بخش خصوصی اعلام نمود.

محسن عامری، مدیر بررسی ها و تنظیم پیشنهادات کمیته، با اشاره به مجموعه اقدامات قبلی کمیته در راستای تسهیل امر سرمایه گذاری در طرح های انرژی های نو و تجدیدپذیر، به ویژه در ارتباط با قراردادهای اجاره زمین توسط سازمان امور اراضی و صدور سند مشاعی زمین توسط سازمان جنگل ها، اظهار نمود که مجموعه نظرات و پیشنهادات فعالان اقتصادی بخش خصوصی در ارتباط با قرارداد PPA نیز گردآوری و تنظیم شده و آماده ارائه می باشد.

در ادامه سلیمی پور، مشاور کمیسیون انرژی اتاق ایران به نمایندگی از بخش خصوصی به طرح مشکلات موجود در پیش نویس قرارداد پرداخت؛

اهم موضوعات مطروحه شامل "تاریخ قطعیت قرارداد، دوره پیشبرد، زمان و تضامین قابل ارائه سرمایه گذار در هردوره" ، "امکان واگذاری و جانشینی در قرارداد هم برای سرمایه گذار و هم تأمین کننده مالی" و "تغییر در قوانین و مقررات و آثار آن بر قرارداد" بود که هریک از اعضا جلسه در ارتباط با موارد مطروحه به ایراد نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

بابایی، مشاور وزارت نیرو و ساتبا نیز توضیحات مبسوطی در باب هریک از موارد مطروحه را ارائه نمود و نظرات اعضا را جهت بررسی تکمیلی دریافت کرد.

در پایان جلسه مقرر شد مجموعه نظرات و موارد باقیمانده در خصوص پیش نویس قرارداد PPAدر اختیار سازمان قرار گیرد تا پس از ملاحظه مشاوران و کارشناسان حقوقی، در جلسه بعدی ظرف 2 هفته آینده، مورد بحث و بررسی تکمیلی قرار گیرد.

همچنین فعالین اقتصادی مرتبط به موضوع می توانند نظرات خود را در ارتباط با متن پیش نویس قرارداد جدید PPA به دبیرخانه کمیته ماده 12 ارسال نمایند تا در جلسه بعدی با ساتبا، مورد طرح و بررسی قرار گیرد.

نسخه پیش نویس قرارداد جدید خرید برق تجدیدپذیر از اینجا قابل دریافت می باشد.

تلفن مستقیم دریافت نظرات و پیشنهادات: 85732682

فکس: 85732690

پست الکترونیکی: info@madeh12.ir

تعداد کلیک: ۱,۵۸۷
میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده :
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  

  
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دبیرخانه کمیته موضوع ماده 12 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور می باشد.