شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
مرتفع شدن مشکل مالیات بر ارزش افزوده پیمانکاران فعال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۴۷
بنا بر پیگیری های بعمل آمده دبیرخانه کمیته ماده 76، مشکل پیمانکاران و شرکت های فعال جهت استفاده از معافیت مالیاتی موضوع ماده (52) قانون مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، با صدور تصویب نامه هیئت وزیران به شماره 57203/ت 53355 هـ تاریخ 1395/5/16، مرتفع شد.

"مشکلات مالیات بر ارزش افزوده پیمانکاران در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ناشی از بخشنامه شماره 29/93/200 مورخ 93/03/5 و بخشنامه شماره 6/94/ 200 مورخ 94/01/26 سازمان امور مالیاتی" در جلسه کارگروه کارشناسی کمیته ماده 76 در تاریخ 95/03/18 با حضور تشکل های اقتصادی ذینفع در بخش خصوصی و همچنین دستگاه های اجرایی ذیربط نظیر سازمان امور مالیاتی و شورای عالی مناطق آزاد مورد بررسی قرار گرفت. سپس مصوبه جلسه مذکور بعنوان نظر تشکل های اقتصادی مرتبط در بخش خصوصی، به اطلاع معاونت حقوقی رئیس جمهور رسانیده شد و پیگیری لازم توسط دبیرخانه کمیته ماده 76 صورت پذیرفت.

در نهایت هیئت وزیران با پیشنهاد ارائه شده این دبیرخانه و به درخواست معاونت محترم حقوقی رئیس جمهور، با موضوع موافقت و طی تصویب نامه مذکور، تشریح نمود که "شرایط شکلی و محتوایی مجوز فعالیت (بهره برداری) در مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی به ترتیبی است که حسب مورد توسط سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی و سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی تعیین و ابلاغ می شود و زمان شروع فعالیت مندرج در مجوز از سوی سازمان یاد شده، مبنای استفاده از معافیت مالیاتی می باشد".

به پیوست تصویر تصویب نامه مذکور، جهت اطلاع و بهره برداری ارسال می گردد.

ضمن تقدیر از مسئولین مرتبط در طی این فرآیند به ویژه همکاران محترم معاونت حقوقی رئیس جمهور، امید است با کار گروهی و وفاق جمعی در بخش خصوصی کشور، اقداماتی از این دست در راستای بهبود محیط کسب و کار و تحقق سیاست های ملی اقتصاد مقاومتی استمرار یابد.


تعداد کلیک: ۲,۴۵۴
میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده :
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  

  
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دبیرخانه کمیته موضوع ماده 12 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور می باشد.