شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
رسیدگی به مشکلات فعالین بخش خصوصی در حوزه صنعت نفت
۲۹ تیر ۱۳۹۵ ۰۸:۴۷
جلسه کارگروه کارشناسی رسیدگی به مشکلات فعالین اقتصادی در حوزه نفت روز یکشنبه 1395/04/27 در محل دبیرخانه شورای گفت‌وگو و کمیته ماده 76 برگزار شد. در این جلسه که با هدف تلاش برای حل برخی مشکلات کسب و کار در این حوزه تا پیش از برگزاری کنفرانس نفت در مهر ماه 1395 در تهران برگزار شد، نمایندگان و رؤسای انجمن‌های سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا)، انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا)، اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی (OPEX)، انجمن شرکت های مهندسی و پیمانکاری نفت و گاز و پتروشیمی (APEC)، انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران، انجمن صنفی شرکت‌های مهندسی و ساخت صنایع نفت و نیرو و همچنین مدیران اجرایی کنفرانس مذکور حضور داشتند.

مسائل مطروحه توسط اعضای حاضر در جلسه در محورهای مختلفی اشاره شد که از این دست می توان، موضوعات مالیاتی، بیمه‌ای، بانکی، تأمین مالی، گمرکی، تأمین و قیمت خوراک، اجرای صحیح قوانین، قراردادها، مطالبات از دولت، تضامین صادراتی، نظام های تعرفه‌ای و همچنین برخی مسائل بین صنفی میان فعالین بخش خصوصی مطرح شد.

با توجه به گستردگی مطالب و همچنین مدت زمان باقی مانده تا برگزاری کنفرانس، مقرر شد موضوعات مطروحه در قالب چند سرفصل مهم دسته بندی شده و سپس محورهای اولویت دار در دستور کار رسیدگی توسط دبیرخانه های شورای گفت‌وگو و کمیته ماده 76 قرار گیرد. دبیرخانه کنفرانس نفت و شورای سیاست‌گذاری کنفرانس، پس از دریافت نظرات تشکل‌های مرتبط و دسته بندی آنها، مطالب را ارائه خواهند نمود. مسائلی از جنس مقررات زدایی در دبیرخانه کمیته ماده 76 و موضوعات مرتبط با بهبود فضای کسب و کار در دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی پیگیری خواهند شد.

تعداد کلیک: ۱,۴۶۶
میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده :
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  

  
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دبیرخانه کمیته موضوع ماده 12 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور می باشد.