شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بررسی راهکارهای افزایش اثربخشی کمیته ماده 76 در سی و هشتمین جلسه کمیته
۲۳ تیر ۱۳۹۵ ۱۵:۱۶
سی و هشتمین جلسه کمیته موضوع ماده 76 برنامه پنجم توسعه در تاریخ 1395/4/22 با هدف رسیدگی به برخی امور اداری و اجرایی کمیته برگزار شد.

هدف از این جلسه، رسیدگی به برخی مسائل داخلی و اجرایی کمیته جهت تقویت اثربخشی تصمیمات جلسات کارشناسی و جلسات اصلی کمیته با همفکری و مشارکت اعضای کمیته، مدیران و کارکنان دبیرخانه، و نمایندگان اتاق های تعاون و اصناف ایران بود.

در ابتدای جلسه، محسن عامری، مدیر بررسی و تنظیم پیشنهادات دبیرخانه کمیته ماده 76، به ارائه گزارشی از عملکرد کمیته در طول سنوات گذشته پرداخت و اشاره نمود که در طول 39 ماه فعالیت رسمی کمیته از اسفند 1391 تا کنون، تعداد 38 جلسه برگزار شده است که این تعداد جلسه با آنچه که در دستورالعمل کمیته برای برگزاری حداقل یک جلسه اصلی در ماه عنوان شده، مطابقت دارد. وی همچنین در خصوص تعداد مصوبات و میزان اجرایی شدن آنها نیز گزارشی اشاره نمود.

نوروز کهزادی، معاون قوه قضائیه و عضو کمیته، ضمن تقدیر از گزارش تهیه شده در دبیرخانه عنوان نمود، تا کنون تعداد کمی از مصوبات کمیته به حیطه کاری قوه قضائیه مرتبط بوده است که آن مصوبات نیز با پیگیری ایشان و سایر همکاران در قوه قضائیه به نتیجه رسیده، لیکن بیشتر مصوبات مربوط به دولت و دستگاه های اجرایی دولت است که می باید توسط نمایندگان دولت و به ویژه در حال حاضر توسط معاون حقوقی رئیس جمهور پیگیری شود. کهزادی در ادامه افزود دبیرخانه می بایست به صورت دوره ای، گزارشی از مصوبات اجرا نشده توسط دستگاه های مسئول را به اعضای اصلی کمیته و نمایندگان سه قوه ارائه دهد تا به سمع و نظر روسای قوا رسانیده شوند.

الهام امین زاده، با عنایت به جدیت ریاست محترم جمهور و معاون اول ایشان در راستای اجرای فرامین اقتصاد مقاومتی و مقررات زدایی، به موضوع پیگیری اجرای مواد 2 و 3 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار اشاره نمود و عنوان داشت که در خصوص ماده 2 قانون، پس از پیگیری ها و مکاتبات دبیرخانه کمیته ماده 76 با دفتر معاونت حقوقی و معاون اول، موضوع اخذ نظر اتاق های بازرگانی در هنگام بررسی کارگروه ها در کمیسیون های دولت، نظرات اتاق بازرگانی هم دریافت شود. در راستای اجرای ماده 3 قانون نیز متن پیش نویس بخشنامه ای توسط همکاران در معاونت حقوقی تهیه خواهد شد و به معاونت اول ارائه می گردد تا در صورت تصویب، به کلیه دستگاه های اجرایی کشور ابلاغ شود.

امین زاده همچنین پیشنهاد نمود دبیرخانه کمیته، کارنامه ای از عملکرد هرکدام از دستگاه های اجرایی در قبال همکاری و تعاملات ایشان با کمیته ماده 76 تهیه نماید تا این کارنامه در اختیار مقام های ذیربط در هر قوه قرار گیرد. بدیهی است عدم اجرای مصوبات کمیته منجر به اخذ نمره منفی ایشان در کارنامه همکاری با کمیته ماده 76 خواهد شد.

حسین سلاح ورزی، قائم مقام دبیر کمیته نیز ضمن تشکر از اعضای کمیته بابت مشارکت و همراهی در جلسات و حل مشکلات تشکل های بخش خصوصی، اشاره داشت که پیگیری لازم جهت حضور نمایندگان جدید قوه مقننه از سوی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی در حال انجام است. وی همچنین عنوان داشت با توجه به تصمیمات متخذه در این جلسه و پیشنهادات ارائه شده جهت تقویت راهکارهای اثربخشی فعالیت ها و اجرای مصوبات کمیته، نیاز به اصلاح دستورالعمل تشکیل جلسات کمیته می باشد، لذا پیش نویس اصلاحیه دستورالعمل جهت بررسی اعضای کمیته توسط دبیرخانه آماده و ارائه خواهد شد.

تعداد کلیک: ۱,۴۲۱
میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده :
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  

  
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دبیرخانه کمیته موضوع ماده 12 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور می باشد.