جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازدید از سایت نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد و دو واحد تولیدی
۱۸ تیر ۱۳۹۱ ۱۴:۲۱

رئیس و هیأت رئیسه اتاق ایران ضمن سفر به استان یزد، صبح امروز 17تیرماه، از سایت نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی روابط عمومی اتاق ایران، در این بازدید، مشکلات موجود برای ساخت‌و‌ساز در این 56هکتاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پروانه زمین یکی از مشکلاتی بود که در این بازدید به آن اشاره شد با این توضیح که پروانه این زمین از شهرداری دریافت شده، اما به‌علت این‌که این زمین خارج از محدوده شهرداری است، مشکلات قانونی ایجاد شده است، با این حال از تاریخ 25خردادماه سال1391 که زمین تحویل داده شد، یک باب سالن آن در حال ساخت است و درصورت مهارت‌های لازم و حلی مسائل آن، این امکان وجود دارد که تا بهمن‌ماه امسال، افتتاح شود.

هم‌چنین از تاریخ 4تیرماه امسال که افزایش سرمایه اعلام شده، سهام‌داران از حضور در این پروژه استقبال کرده‌اند، اما مشکلات موجود ساخت آن را با کندی روبه‌رو کرده است.

سرمایه اولیه این پروژه 550میلیون بوده و اکنون در مرحله اول به 1میلیارد و 300میلیون تومان رسیده و در مرحله دوم به 2میلیون و 600میلیون تومان خواهد رسید و اکنون بیش‌تر سهام‌داران آن دارای کارت بازرگانی هستند.

در ادامه این بازدید «محمد نهاوندیان» رئیس اتاق ایران نیز توضیح داد:‌ »جهت‌گیری ما این است که در امور عمومی، اتاق به‌عنوان نهادی که رسماً و قانوناً متولی اقتصاد بخش خصوصی است، قبول مسؤولیت کند و نمایشگاه نیز یکی از همین مسائل است و امیدوار هستیم با گفت‌و‌گو با شهردار و استان‌دار، مشکل اجرایی این پروژه برطرف شود.

در ادامه این سفر از دو واحد تولیدی‌ «شرکت کبیر نخ» و «شرکت سعادت نستاجان» نیز بازدید شد.

در بازدید از «شرکت کویر نخ» گفته شد که مشکل دریافت وام از بانک‌ها و مشکلات وابسته به آن سبب خالی بودن انبار مواد اولیه از کارخانه و رکود و کسادی جوش‌و‌خروش کار و تولید در این واحد شده است.

هم‌چنین در بازدید از «شرکت سعادت نستاجان» نیز مشکل اصلی سرمایه در گردش عنوان و توضیح داده شده که جلساتی در این‌باره با بانک عامل طرف این واحد برگزار شده، اما هنوز در این زمینه تصمیم‌گیری نشده است.

این واحد معظم و به‌ روز تولیدی یزد از جمله نهادهایی است که در حمایت از خدمات عام‌المنفعه تأسیس شده دیرین به دست شهید صدوقی در یزد تأسیس شده و تا امروز فعال و در تکاپوست.

تعداد کلیک: ۱,۸۲۹
میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده :
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  

  
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دبیرخانه کمیته موضوع ماده 12 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور می باشد.