شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
بررسی و پیشنهاد اصلاح قوانین و مقررات مربوط به ممنوع الخروجی فعالین اقتصادی
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۵۶
کارگروه کارشناسی کمیته موضوع ماده 76، به منظور بررسی قوانین و مقررات مربوط به ممنوع الخروجی فعالین اقتصادی در تاریخ 1395/05/27 و با حضور مدیران و نمایندگانی از قوه قضائیه، دادستانی کل کشور، وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت دادگستری، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بانک مرکزی، بانک اقتصاد نوین، سازمان امور مالیاتی، صندوق ضمانت صادرات ایران، اتاق تعاون، اتاق اصناف و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار گردید.

نمایندگان حاضر در جلسه ، یکی از مهمترین مشکلات این حوزه را قدیمی بودن قوانین و مقررات مرتبط با ممنوع الخروجی و لزوم بازنگری در این قوانین عنوان کردند. شایان ذکر است که قوانین حوزه ممنوع الخروجی، در شرایط ناشی از انقلاب اسلامی و به منظور جلوگیری از خروج سرمایه به خارج از کشور به تصویب رسیده و امروزه نیازمند تجدید نظر و بازنگری می باشند.

ترتیبات ابلاغ و عدم اطلاع فرد ممنوع الخروج شده از دلیل ممنوع الخروجی و دستگاه اجرایی مربوطه، یکی دیگر از مشکلات مطروحه در جلسه بود.

با توجه به بررسی های انجام شده و پیشنهادات متعدد ارائه شده، تمامی حاضرین جلسه، متفق القول موافقت خود را در خصوص لزوم بازنگری در قوانین و مقررات مربوطه اعلام کرده و آمادگی خود را برای همکاری در این فرآیند اعلام نمودند.

در پایان جلسه مقرر شد موضوع مذکور با قید فوریت در صحن رسمی کمیته ماده 76 مورد بررسی قرار گیرد و درخواست شود تا کارگروهی برای تنظیم موارد پیشنهادی در این زمینه با حضور تمامی سازمان های مرتبط از جمله سه اتاق بعنوان نمایندگان بخش خصوصی و همچنین مراجع حاکمیتی ذیربط از سه قوه تشکیل شود. این کارگروه می بایست در یک بازه زمانی کوتاه و مشخص، نسبت به تدوین پیشنهاداتی جهت اصلاح مقررات ممنوع الخروجی نظیر بخشنامه های بانک مرکزی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان امور مالیاتی اقدام نماید، همچنین در یک اقدام بلند مدت، پیشنهادات لازم جهت اصلاح قوانین ممنوع الخروجی را ارائه دهد.

تعداد کلیک: ۱,۳۱۱
میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده :
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  

  
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دبیرخانه کمیته موضوع ماده 12 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور می باشد.