شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
بررسی قانون ثبت ارقام گیاهی و کنترل و گواهی بذر و نهال مصوب 1382
۲۶ تیر ۱۳۹۵ ۰۹:۴۱
جلسه کارگروه کارشناسی کمیته ماده76 با موضوع "بررسی قانون ثبت ارقام گیاهی و کنترل و گواهی بذر و نهال مصوب 1382" در تاریخ 95/04/23 و با حضور نمایندگانی از اتاق بازرگانی ایران، اتاق اصناف و اتاق تعاون ایران، انجمن ملی سیب زمینی، انجمن واردکنندگان بذر اصلاح شده ایران، وزارت جهاد کشاورزی، موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال و مرکز پژوهش های مجلس، برگزار گردید.

نمایندگان انجمن ملی سیب زمینی و انجمن وارد کنندگان بذر اصلاح شده در این جلسه بیان نمودند که قانون ثبت ارقام گیاهی و کنترل و گواهی بذر و نهال مصوب 1382، عامل کم تحرکی برای سرمایه گذاری در خصوص صنعت بذر و نهال (اعم از سیب زمینی و دیگر محصولات زراعی و باغی) مربوط به نارسایی برخی از مواد، بند ها و تبصره ها قانون ثبت ارقام گیاهی است، ایشان همچنین به تبصره ماده 7 قانون ثبت ارقام گیاهی در خصوص پرداخت جزای نقدی معادل یک الی سه برابر ضرر و زیان اشاره نمودند.

نمایندگان موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال، با بیان ماده 18 قانون کارشناسان رسمی دادگستری و همچنین ضمن اشاره به این نکته که قانون ثبت ارقام گیاهی قانون خاص است، راه حل مشکل معترضین بخش خصوصی در مورد تبصره ماده 7 قانون ثبت ارقام گیاهی را، در اجرای ماده 18 قانون کارشناسان رسمی از سوی قضات دادگاه ها، به گونه ای دانستند که براساس گزارش موسسه به عنوان کارشناسان متخصص در این زمینه، رای صادر نمایند.

در پایان مقرر گردید که ظرف مدت 3 ماه، با مشارکت بخش خصوصی و موسسه تحقیقات ثبت بذر و نهال و با تشکیل جلسه، بررسی و مطالعه بیشتر، پیش نویسی جهت اصلاح قانون ثبت ارقام گیاهی و کنترل و گواهی بذر و نهال مصوب 1382و یا آیین نامه های اجرایی مرتبط تهیه شود.

همچنین مقرر گردید، نحوه اجرای ماده 18 قانون کارشناسان رسمی در خصوص شکایات مرتبط به قانون مذکور در صحن اصلی کمیته مطرح گردد.

تعداد کلیک: ۱,۷۷۶
میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده :
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  

  
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دبیرخانه کمیته موضوع ماده 12 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور می باشد.