جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
رئیس اتاق ایران در گردهمایی مدیران حقوقی اتاق‌های سراسر کشور :
۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ۰۸:۳۷
ماده 76 قانون برنامه پنجم توسعه یک فرصت بی‌سابقه و کم‌نظیر در بخش‌خصوصی جهت بازنگری همه مقررات و قوانین اقتصادی کشور است.

این گردهمایی  مورخ 20/03/92 با حضور رئیس اتاق ایران، نایب رئیس، دبیرکل و مدیر امور حقوقی اتاق ایران برگزار شد و در بخشی از  این نشست  فعالیت ها و اقدامات انجام شده توسط  دبیرخانه ماده 76 در یکسال گذشته به سمع حضار رسید و دو پرتال صاحبنظران و  بانک اطلاعاتی تشکلهای اقتصادی ارائه شد .

آقای نهاوندیان رئیس اتاق ایران در بخشی از سخنان خود عنوان کرد :یکی از وظایف ما در اتاق این است که تکیه‌گاه قدرت‌مندی برای احقاق حقوق فعالان اقتصادی باشیم و این کار در حال انجام است، زیرا بدنه حقوقی قوی، لازمه یک اقتصاد قوی است.
وی افزود: دایره‌های حقوقی منافع عام بخش‌خصوصی را حمایت می‌کند و خدمت در این سنگر، بسیار ارزنده است، زیرا بی‌پناه‌بودن بخش‌خصوصی در اقتصاد دولتی به همه ملت ایران آسیب‌زده است.
حرکتی که اتاق در طول این سال‌ها آغاز کرده، حرکت به سمت عزت ملت است، زیرا حراست از حقوق اقتصادی مردم، تضمین عزت‌مندی سیاسی و اقتصادی است.
نهاوندیان تصریح کرد: «یک فرصت بی‌سابقه و کم‌نظیر براساس ماده 76 قانون برنامه پنجم توسعه برای ما در در بخش‌خصوصی ایجاد شده و آن فرصت بازنگری همه مقررات و قوانین اقتصادی کشور است.
هم‌چنین شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی و امکان بازنگری آیین‌نامه‌‌ها، فرصت‌های بسیار خوبی برای بخش خصوصی است و باید از آن‌ها استفاده مطلوب کرد.
وی ادامه داد: «اگر همه کمک کنیم در مدت 4 ساله‌ خواهیم توانست در حقوق اقتصادی کشور خانه‌تکانی اساسی کنیم و خوش‌بختانه با تلاش‌های صورت گرفته، مناسبات بسیار خوبی میان اتاق و مجلس شورای اسلامی ایجاد شده است.
نهاوندیان افزود: اکنون زمان قانون‌زدایی است، زیرا انباشت مزاحمی از قوانین در کشور داریم و حال که فرصت اصلاح این شرایط ایجاد شده است، باید از آن استفاده کرد.
نهاوندیان اعلام کرد: مدیران حقوقی باید حلقه وصلی میان ظرفیت موجود در استان‌ها، فعالان اقتصادی، اتاق ایران، دولت، مجلس و قوه قضاییه باشند.
رئیس اتاق ایران  افزود: اگر اتاق را در یک کلمه خلاصه کنیم، آن کلمه "ربط" است، زیرا توفیقات زمانی حاصل می‌شود که ربط مناسبی میان فعالان اقتصادی و بخش‌های دیگر کشور ایجاد شود و هرچه بتوانیم سلسله اعصاب خود را هشیارتر و به هنگام‌تر کنیم، موفق‌تر خواهیم بود.
وی تأکید کرد: ما از همه شخصیت‌های حقوقی جامعه حقوقی کشور دعوت به همکاری می‌کنیم و امیدوار هستیم با برنامه‌ریزی خوب بتوانیم راه‌گشای اقتصاد کشور باشیم.
تعداد کلیک: ۱,۴۵۰
میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده :
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  

  
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دبیرخانه کمیته موضوع ماده 12 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور می باشد.