شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
در اولین نشست کمیته ماده 12 در سال جدید تاکید شد؛ لزوم پیگیری شعار حمایت از کالای ایرانی در کمیته ماده 12
۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۴:۲۷
شصتمین نشست کمیته موضوع ماده 12 روز دوشنبه 27 فروردین ماه در اتاق ایران برگزار شد.

کمیته_27-01-97_1

کمیته ماده 12 در اولین نشست سال 97 گزارش عملکرد این کمیته در سال قبل را ارائه داد و به طرح مصوبات اجرا شده و اجرا نشده کمیته در سال گذشته پرداخت.

غلامحسین شافعی، رئیس اناق ایران در ابتدای جلسه ضمن تشکر از حضور مستمر اعضای کمیته در سال گذشته در جلسات، به لزوم توجه به تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی در دستور جلسات کمیته در سال 97 اذعان نمود و بر عزم اتاق ایران و دبیرخانه کمیته به پرداختن به این موضوع تاکید ورزید.

کمیته_27-01-97_2

نوروز کهزادی، معاون اداری و مالی قوه قضائیه و رئیس کمیته با اشاره به تصمیمات اخذ شده در این کمیته بیان کرد: دوره قبل درباره صرفه‌جویی در انرژی فسیلی و انرژی‌های تجدیدپذیر تصمیمات خوبی گرفته شد که گزارش کمیته نیز حاکی از اجرای این تصمیمات بوده است. وی همچنین اعلام کرد: قوه قضائیه آمادگی دارد از بخش خصوصی و آنچه موجب توسعه اقتصادی می‌شود حمایت کند.

سپس کاظم دلخوش، نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار حمایت از کالای ایرانی و با تاکید بر لزوم مبارزه با قاچاق کالا اظهار کرد: برای حمایت از کالای ایرانی ابتدا باید حلقه‌های متصل به این بخش اصلاح شود. هنوز آمار دقیقی از قاچاق در دست نیست و یک نفر باید در دولت درباره قاچاق کالا پاسخگو باشد.

کمیته_27-01-97_3

او ادامه داد: بر اساس اصل 110 قانون اساسی باید بخش خصوصی بتواند مانند دولت به مجلس لایحه ارائه دهد تا بتوانیم حمایت از کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم. متاسفانه این شعارها هرساله بعد از چند ماه به فراموشی می‌رود.

در ادامه نشست، گزارش عملکرد کمیته ماده 12 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در سال 96 توسط علی چاغروند، مدیر پژوهش‌های حرفه‌ای و کسب و کار دبیرخانه ارائه شد. ایشان عنوان کرد که در سال گذشته 12 جلسه کمیته برگزار شده است و به طور متوسط در هر جلسه دو دستور جلسه کارشناسی با موضوعات اقتصادی- حقوقی طرح شده است که حاصل آن 20 مصوبه بوده است. از این تعداد سه مصوبه در سال 96 به اجرا درآمده است، 3 مصوبه رد شده و 14 مصوبه نیز در حال پیگیری برای اجرا می باشد. مصوباتی که به اجرا درآمده شامل مرتفع شدن مسئله معیار تشخیص توان مالی شرکت‌های پیمانکاری، تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری در احداث نیروگاه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و وصل گاز نیروگاه‌های مقیاس کوچک می‌شود.

کمیته_27-01-97_4

پیگیری اجرای حکم ماده 25 قانون بهبود محیط کسب‌و‌کار و بررسی پیشنهاد‌ها راجع به اصلاح قانون و آئین‌نامه تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی، اصلاح قرارداد اجاره زمین برای احداث نیروگاه های تجدیدپذیر نیز از جمله مهمترین مصوبات در حال‌پیگیری می‌باشد. در این گزارش همچنین ارائه شد که بیشترین حوزه‌های مطالعاتی بررسی شده مربوط به امور مالیاتی و مباحث مربوط به سرمایه گذاری خارجی خصوصا در حوزه انرژی های نو بوده است.

در انتهای جلسه نیز ضمن انتخاب کاظم دلخوش، به عنوان رئیس دوره‌ای کمیته، تقویم برگزاری جلسات در شش ماهه نخست سال 97 نیز به تصویب رسید که بر این اساس جلسات کمیته دوشنبه آخر هر ماه برگزار خواهد شد.

تعداد کلیک: ۹۴۲
میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده :
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  

  
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دبیرخانه کمیته موضوع ماده 12 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور می باشد.