جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ابلاغ بخشنامه معاون اول رئیس جمهور جهت لزوم اخذ نظرات بخش خصوصی پیش از تدوین مقررات دولتی
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ۱۵:۳۸
با ابلاغ بخشنامه جدید معاون اول رئیس جمهور خطاب به دستگاه های اجرایی دولت، بخش عمده ای از مشکلات فعالین بخش خصوصی با مقررات دولتی مخل تولید و سرمایه گذاری، مرتفع خواهد شد.
پیرو مصوبات اخیر کمیته ماده 76 از جمله مصوبه اخیر چهل و پنجمین جلسه کمیته مورخ 1395/04/22، و در راستای اجرای مواد (2) و (3) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار – مصوب 1390- بخشنامه ای توسط معاون اول رییس جمهور در تاریخ 1395/11/09 خطاب به کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها، موسسات و شرکت های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و استانداری های سراسر کشور ابلاغ گردید.

بر اساس بخشنامه مذکور، دستگاه های اجرایی فوق مکلفند در تدوین یا اصلاح بخشنامه ها و رویه های اجرایی و در ارائه پیشنهاد برای تصویب مقررات دولتی، نظر تشکل های غیر دولتی ذی ربط نظیر اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، تعاون ایران و اصناف ایران و تشکل های کارفرمایی و کارگری را اخذ و مورد توجه قرار دهند.

دفتر هیئت دولت و کمیسیون های دولت نیز در فرآیند بررسی پیشنهادهای مربوط، ضمن اخذ نظر کتبی تشکل های ذیربط، می بایست در صورت لزوم از نماینده آنها برای شرکت در جلسات دعوت نماید.

بدین ترتیب و با اجرای صحیح این بخشنامه، بخش عمده ای از مشکلات فعالین بخش خصوصی با بخشنامه ها و دستورالعمل ها و رویه های اجرایی دولتی، که بعضا پس از تصویب، مخل تولید و سرمایه گذاری می شوند، مرتفع خواهد شد. فعالین اقتصادی بخش خصوصی طبق مواد قانون و بخشنامه حاضر، می توانند پیش از تصویب مقررات دولتی، نظرات خود را به دستگاه مجری اعلام نمایند. دستگاه های اجرایی دولت نیز مکلف هستند تا نظرات فعالین بخش خصوصی را مورد توجه قرار دهند.

تعداد کلیک: ۱,۴۲۸
میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده :
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  

  
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دبیرخانه کمیته موضوع ماده 12 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور می باشد.