پنج شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
بررسی و تجمیع نظرات بخش خصوصی در حوزه اصلاح قوانین و مقررات سرمایه گذاری خارجی
۲۸ مهر ۱۳۹۵ ۰۹:۰۹
جلسه کارگروه کمیته موضوع ماده 76، به منظور بررسی پیشنهادات مربوطه در حوزه قوانین و مقررات سرمایه گذاری خارجی و جمع بندی و یکپارچه سازی نقطه نظرات بخش خصوصی در این حوزه در تاریخ 1395/07/26 با حضور نمایندگانی از کمیسیون سرمایه گذاری، کمیسیون حمایت قضایی و مالکیت فکری، معاونت اقتصادی اتاق ایران و اتاق های بازرگانی تهران، مشهد و قزوین، در اتاق ایران برگزار شد.

در این نشست سه حوزه پیشنهاد اصلاح قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی مصوب سال 1380، پیشنهاد اصلاح آیین نامه اجرایی قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی مصوب سال 1381 و پیشنهاد اصلاح آیین نامه تشکیل مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مصوب سال 1389 مورد بررسی قرار گرفت.

فریال مستوفی، رئیس کمیسیون حمایت قضایی و مالکیت فکری اتاق ایران، ضمن اعلام ضرورت تغییر در قوانین و مقررات حوزه سرمایه گذاری خارجی، عنوان نمود که کمیسیون سعی داشته است تا نقطه نظرات سرمایه گذاران خارجی که تا کنون در ایران فعالیت داشته اند را جمع آوری نموده و در پیشنهادات اصلاحی خود لحاظ نماید.

محسن عامری، مدیر بررسی و تنظیم پیشنهادات دبیرخانه کمیته ماده 76 ، ضمن تاکید بر ضرورت تسهیل و تسریع سرمایه گذاری خارجی در ایران با توجه برنامه های درون زایی و برون گرایی سیاست های اقتصاد مقاومتی، در اولویت قرار دادن اصلاحات مربوطه به آیین نامه اجرایی قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی را سریع تر و سهل الوصل تر از تغییر قانون دانست، لذا تاکید نمود که کمیسیون و دبیرخانه کمیته، برنامه کوتاه مدت خود را متمرکز بر اصلاح آیین نامه ها نمایند و سپس در بلند مدت به دنبال اصلاح قانون مربوطه باشند.

در انتهای جلسه، تصمیمات زیر جهت پیگیری موضوع اخذ شد:

  1. کمیسیون سرمایه گذاری اتاق ایران با استفاده از مشورت مجدد با برخی ذی نفعان و همچنین استفاده از نتایج مذاکرات صورت گرفته در این جلسه، آخرین ویرایش پیشنهادات اصلاح قانون و آیین نامه را جهت طرح در جلسات آتی کمیته تدوین نماید.
  2. به دلیل امکان تفسیر موسع عباراتی نظیر "منافع عمومی" پیش بینی شده در ماده 9 قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی و رفع نگرانی سرمایه گذاران خارجی در این حوزه ، مقرر شد پیش نویس آیین نامه ای خاص به منظور تفصیل نحوه تعیین خسارت سرمایه گذاران خارجی تدوین شود و پس از اتفاق نظر بخش خصوصی، جهت تدوین و اجرا به دولت پیشنهاد شود.
  3. به دلیل امکان تفسیر موسع عباراتی نظیر "منافع عمومی" پیش بینی شده در ماده 9 قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی و رفع نگرانی سرمایه گذاران خارجی در این حوزه ، مقرر شد پیش نویس آیین نامه ای خاص به منظور تفصیل نحوه تعیین خسارت سرمایه گذاران خارجی تدوین شود و پس از اتفاق نظر بخش خصوصی، جهت تدوین و اجرا به دولت پیشنهاد شود.
  4. با توجه به ضرورت تشکیل و شروع عملیاتی فعالیت پنجره واحد سرمایه گذاری در سطح کشور، مقرر شد تسریع این موضوع از سوی کمیسیون و دبیرخانه کمیته پیگیری شده و در صورت لزوم برای بررسی در صحن اصلی کمیته مطرح گردد.
تعداد کلیک: ۱,۳۳۳
میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده :
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  

  
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دبیرخانه کمیته موضوع ماده 12 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور می باشد.