شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
برگزاری جلسه کارگروه بررسی اصلاح آیین‌نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی و دستورالعمل اجرایی ماده 19 آن
۱۶ شهریور ۱۳۹۵ ۱۵:۲۳
در راستای اجرای مصوبه جلسه کمیته مورخ 1395/05/19 مبنی بر «تشکیل کارگروهی هفت نفره به منظور اصلاح دستورالعمل ماده 19 آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی و در صورت عدم حصول نتیجه، اصلاح آیین‌نامه مذکور»، جلسه کارگروه مذکور، در تاریخ 1395/06/16 و با حضور نمایندگانی از سازمان دامپزشکی کشور، سازمان نظام دامپزشکی کشور، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، انجمن صنفی ناظرین فنی و مسئولین بهداشتی دامپزشکی استان تهران و همچنین سه نفر از نمایندگان تشکل‌های کارفرمایی مرتبط، در محل دبیرخانه کمیته ماده 76 برگزار گردید.

در این نشست نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی با اشاره به ایرادات وارد بر اصل ماده 19 آیین‌نامه از جمله عدم تمایز بین ناظر فنی و مسئول بهداشتی و همچنین تعارض دستورالعمل اجرایی با قانون کار، اصلاح دستورالعمل را دارای کفایت لازم برای حل مشکل فعالان اقتصادی در این بخش ندانستد و إذعان داشتند که پیگیری های اصلاح دستورالعمل حداقل بعد از سه سال به نتیجه لازم نرسیده و خواستار انجام مذاکره جهت اصلاح آیین‌نامه شدند. ایشان همچنین متن پیشنهادی جهت اصلاح آیین نامه مذکور با حذف مواد 18 و 19 آن تقدیم دبیرخانه نمودند که مقرر شد این پیشنهادات به سازمان های دامپزشکی و نظام دامپزشکی نیز ارائه گردد.

از سوی دیگر، نمایندگان سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی، همچون گذشته بر اصلاح دستورالعمل اجرایی ماده 19 اصرار ورزیدند و آمادگی مجدد خود را جهت اصلاح دستورالعمل، با مشارکت بخش خصوصی اعلام نمودند. ایشان همچنین ورود مستقیم به اصلاح آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی، قبل از ورود به اصلاح دستورالعمل را مغایر مصوبه کمیته دانستند.

در پایان مقرر شد دبیرخانه کمیته، گزارش این نشست و نظرات دو طرف را جهت اتخاذ تصمیم مقتضی به اعضای کمیته موضوع ماده 76 ارائه نماید.

تعداد کلیک: ۱,۲۳۸
میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده :
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  

  
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دبیرخانه کمیته موضوع ماده 12 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور می باشد.