چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
بررسی مشکلات مالیات بر ارزش افزوده پیمانکاران در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۲۶
جلسه کارگروه موضوع " بررسی ناشی از 1. بخشنامه شماره 200/93/29 مورخ 95/03/05 و بخشنامه شماره 94/6/ 200 مورخ 94/01/26 سازمان امور مالیاتی 2. تعلق مالیات بر ارزش افزوده به ما به التفاوت ریالی تبدیل ارزهای دریافتی از کارفرمایان در مقایسه با نرخ مبادلاتی و آزاد ارز "در تاریخ 95/03/18 در اتاق بازرگانی ایران و با حضور نمایندگانی از معاونت حقوقی رییس جمهور، وزارت اقتصاد، سازمان امور مالیاتی، اتاق بازرگانی ایران، اتاق تعاون، اتاق اصناف، اتاق تهران، شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، انجمن شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی، سندیکای شرکت های صنعتی و تاسیسات ایران، سندیکای شرکت های ساختمانی، انجمن شرکت های مهندسی و ساخت برگزار گردید.

نماینده معاونت حقوقی رییس جمهور ضمن بیان این موضوع که جلسات متعددی در خصوص بند 1 دستور جلسه در معاونت حقوقی ریاست جمهوری و با حضور قائم مقام معاونت حقوقی برگزار شده است، اظهار داشت: آخرین جلسه در تاریخ 95/03/11 تشکیل و تصمیمات لازم نیز اتخاذ شده است که به زودی ابلاغ خواهد گشت ، لذا جهت جلوگیری از موازی کاری پیشنهاد نمود، تا ابلاغ این تصمیمات، موضوع در کمیته ماده 76 مطرح نگردد.

در ادامه حاضرین جلسه ضمن اشاره به مواد 2 و 3 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار بیان نمودند که در خصوص مصوبات معاونت ریاست جمهوری باید نظر تشکل های اقتصادی معترض در این جلسه نیز استعلام و در صورت لزوم در جلسات برگزار شده، از آن ها دعوت به عمل می آمد.

در پایان مقرر گردید که جمع بندی این جلسه در خصوص بند اول دستور جلسه به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارسال گردد تا معاونت در یک بازه زمانی مشخص با نظر مشورتی دبیرخانه کمیته ماده 76 به نمایندگی از تشکل ها و انجمن های معترض اتخاذ تصمیم نماید و چنانچه موضوع لاینحل باقی ماند، در صحن کمیته ماده 76 مطرح گردد. همچنین بند 2 دستور جلسه نیز در کمیته راهبری مطرح شود و در صورت وارد بودن موضوع در صحن اصلی کمیته بررسی شود.

تعداد کلیک: ۱,۶۱۵
میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده :
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  

  
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دبیرخانه کمیته موضوع ماده 12 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور می باشد.