سه شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
دائمی شدن کمیته ماده 76 موضوع قانون برنامه پنجم توسعه در لایحه تنظیم برخی احکام برنامه های توسعه کشور
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۱۴
در خصوص شناسایی قوانین مخل تولید، مواد الحاقی به لایحه تنظیم برخی احکام برنامه های توسعه کشور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی مورخ 95/02/13 مورد بررسی قرار گرفت و ماده 76 قانون برنامه پنجم توسعه با تغییراتی مهم، مندرج در تبصره3 ماده 22، به تصویب رسید.

متن کامل ماده 22 الحاقی به لایحه تنظیم برخی احکام برنامه های توسعه کشور بدین شرح است:

اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران موظف است با همکاری و حضور اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شورای اصناف کشور، نسبت به شناسایی قوانین، مقررات و بخشنامه‌های مخل تولید و سرمایه‌گذاری در ایران اقدام نماید و با نظرخواهی مستمر از تشکل‌های تولیدی و صادراتی سراسر کشور و بررسی و پردازش مشکلات و خواسته‌های آنها بطور مستمر گزارش ها و پیشنهادهایی را تهیه و به کمیته‌ای متشکل از دو نفر از هر قوه به انتخاب رئیس آن قوه ارائه دهد. کمیته مذکور موظف است ضمن بررسی پیشنهادهای ارائه‌شده راه‌کارهای قانونی لازم را بررسی و پیگیری نماید.

تبصره ۱ـ گزارش‌های موضوع این ماده شامل قوانین و مصوبات و بخشنامه‌های مزاحم، خلاء قانونی، اجرای نادرست یا ناقص قوانین و همچنین پیشنهاد اصلاح قوانین و مقررات و ارتقاء امنیت اقتصادی، حقوق مالکیت و حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید و صادرات و اشتغال و چگونگی کاهش قیمت تمام‌شده کالاها و خدمات در ایران همراه با ارتقاء کیفیت و رشد تولید و موارد مربوط به سرمایه‌گذاری و تولید و استفاده بهینه از سرمایه‌گذاری ها و ظرفیت‌های موجود است.

تبصره ۲ـ کمیته یک نسخه از همة گزارش‌های ارسالی را به شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی و شورای گفت‌ و‌گو موضوع ماده (۷۵) این قانون ارسال می‌نماید.

تبصره 3- مصوبات جلسات مذکور ظرف حداکثر سی روز کاری در دستور کار هیأت وزیران قرار می گیرد.

تعداد کلیک: ۱,۲۷۷
میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده :
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  

  
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دبیرخانه کمیته موضوع ماده 12 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور می باشد.