پنج شنبه، ۹ فروردین ۱۴۰۳
برگزاری کارگروه کارشناسی با موضوع بررسی مراتب پیشنهاد تجدیدنظر در میزان ارزش‌افزوده مصنوعات طلا، نقره و پلاتین موضوع بند (ج) ماده (6) آیین‌نامه ورود و صدور و معاملات طلا، نقره و پلاتین
۱۲ دی ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴
جلسه کارگروه کارشناسی به‌منظور "بررسی مراتب پیشنهاد تجدیدنظر در میزان ارزش‌افزوده مصنوعات طلا، نقره و پلاتین موضوع بند (ج) ماده (6) آیین‌نامه " ورود و صدور و معاملات طلا، نقره و پلاتین" مصوب 1380/04/22 شورای پول و اعتبار در تاریخ 1394/10/06 با حضور نمایندگانی از اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگ های قیمتی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان توسعه تجارت ایران، اتاق اصناف و اتاق تعاون ایران برگزار شد.

ماده (6) آیین‌نامه "ورود و صدور و معاملات طلا، نقره و پلاتین" مصوب 1380/04/22 مقرر می‌دارد که: صدور مصنوعاتی که به نحوی طلا، پلاتین و نقره در آن بکار رفته توسط اشخاص حقیقی و یا حقوقی منحصراً از طریق بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت قانون مقررات صادرات و واردات و ضوابط زیر و همچنین دستورالعملی که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تهیه خواهد شد مجاز میباشد.

بند (ج) آیین‌نامه مذکور مصنوعات طلا، پلاتین و نقره را مصنوعاتی می‌داند که در مورد طلا و پلاتین حاوی حداقل ۱۰ % و در مورد نقره حاوی حداقل ۲۵ % ارزش‌افزوده باشد .

طبق اظهارات نمایندگان اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگ های قیمتی، محدودیتی که بند (ج) ماده (6) بر صادرات مصنوعات طلا، پلاتین و نقره وارد آورده است، صادرات و رقابت با سایر کشورهای تولیدکننده مصنوعات طلا را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی مشکل نموده است. لذا در این جلسه نمایندگان این اتحادیه در راستای تسهیل فرایند صادرات مصنوعات و افزایش توان رقابتی تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی جهت حضور در بازارهای بین‌المللی خواستار تجدیدنظر در میزان ارزش‌افزوده مذکور در بند (ج) ماده (6) آیین‌نامه شدند.

جناب آقای جابری، نماینده بانک مرکزی جمهوری اسلامی با اشاره به وجود مشکلات عدیده در عرصه تولید و صادرات مصنوعات طلا موافقت خود را با پیشنهاد اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگ های قیمتی مبنی بر کاهش میزان ارزش‌افزوده مصنوعات طلا اعلام نمودند و اظهار داشتند این موضوع می‌تواند در جلسه شورای پول و اعتبار طرح‌شده و موردبررسی قرار گیرد.

همچنین سرکار خانم باقری، نماینده سازمان توسعه تجارت ایران نیز ضمن تأیید مشکلات مطروح در جلسه و پیشنهاد کاهش میزان ارزش‌افزوده لازم برای صادرات مصنوعات طلا ، با اشاره به موضوع مالیات بر ارزش‌افزوده واردات شمش طلا عنوان کردند، موضوع کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده شمش‌های وارداتی امری مهم و تأثیرگذار بر صنعت تولیدات مصنوعات طلا می‌باشد که در حال حاضر از سوی سازمان توسعه تجارت ایران پیگیری می‌شود.

نهایتاً در این جلسه مقرر گردید پیشنهاد کاهش میزان ارزش‌افزوده لازم برای صادرات مصنوعات طلا، نقره و پلاتین موضوع بند (ج) ماده (6) آیین‌نامه ورود و صدور و معاملات طلا، نقره و پلاتین مصوب 1380 به صحن کمیته موضوع ماده 76 قانون برنامه پنجم توسعه ارائه گردد.

تعداد کلیک: ۱,۴۴۲
میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده :
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  

  
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دبیرخانه کمیته موضوع ماده 12 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور می باشد.