جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
کارگروه کارشناسی کمیته موضوع ماده 76 قانون برنامه پنجم توسعه مورخ 94/07/19 برگزار شد.
۲۰ مهر ۱۳۹۴ ۰۸:۵۵
به منظور ایجاد وحدت رویه در خصوص تفاسیر به عمل آمده از ماده 148 قانون کار، موضوع پیشنهادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، جلسه کارگروه کارشناسی کمیته موضوع ماده76 روز یکشنبه نوزدهم مهرماه در محل دبیرخانه متبوع برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ماده76 در ابتدا، دکتر نیک منش مدیر اجرایی کمیته76، شهادت سردار رشید اسلام حسین همدانی را به مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران تسلیت عرض نمودند و سپس وارد دستور جلسه شدند.

در این جلسه، مشاور اتاق اصفهان ضمن اشاره به تفاسیر مختلف از ماده 148 قانون کار، خواستار اصلاح قوانین مرتبط با موضوع شد. همچنین آقای سلیمی ضمن اشاره به تکثر پرونده های ارسالی به دیوان عدالت اداری، ایجاد دادگاهی تحت عنوان "دادگاه عالی کار" و یا "دادگاه عالی سازمان تامین اجتماعی" را ضروری دانستند.

نماینده سازمان تامین اجتماعی نیز با اشاره به ارسال اصلاحیه قانون تامین اجتماعی به دولت، بیان داشتند نباید تفاسیر از قانون فقط از زاویه یکی از ذی نفعان باشد و باید در زمان تدوین قوانین نمایندگان کلیه ذی نفعان حضور داشته باشند.

مدیر اجرایی دبیرخانه کمیته ماده 76 در این جلسه با اشاره به جایگاه تخصصی این کمیته برای پیگیری قوانین مخل کسب و کار فعالین اقتصادی، گفت در دبیرخانه ماده 76 درخواست ها از زوایای مختلف و بصورت کاملا کارشناسی بررسی می شوند و در صورت نیاز در صحن کمیته ماده 76 مطرح خواهند شد. دکتر نیکمنش ضمن با اهمیت خواندن موضوع، خواستار ارائه موارد پیشنهادی مرتبط با موضوع از سوی فعالین اقتصادی و سایر دستگاه های مرتبط شدند.

تعداد کلیک: ۱,۳۵۱
میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده :
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  

  
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دبیرخانه کمیته موضوع ماده 12 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور می باشد.