چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
مصاحبه با آقای قاسم فلاحتی، دبیر انجمن روغن نباتی در ارتباط با موضوع تشکل های صنفی و قیمتگذاری کالاها.
۱۳ خرداد ۱۳۹۲ ۱۲:۱۹

انجمن صنایع غذایی به عنوان یکی از انجمن های موفق و پیشرو در صنایع توانسته است در ایفای نقش تشکلی خود در جهت پیگیری خواسته های شرکت ها و کارخانجات عضو به خوبی عمل کند.

دبیر انجمن روغن نباتی کشور، جناب آقای مهندس فلاحتی ضمن ابراز مشکلات ایجاد شده برای صنایع به دلیل اقتصاد بسته و دستوری، حاصل را چیزی جز کمرنگ تر شدن هرچه بیشتر رقابت میان صنایع نمی داند.

از جمله مشکلات مورد اشاره ایشان بحث قیمت گذاری کالاها بود که در بسیاری موارد متولیان قیمتگذاری در تعیین ضوابط، مواردی همچون تغییرات نرخ ارز، هزینه ی دموراژ، ریسک خریدار در خریدهای خارجی و بسیاری موارد دیگر را لحاظ نمی کنند و درحالیکه قیمت مواد اولیه شناور است و انواع فراورده های یک کارخانه با یکدیگر متفاوت است، اما قیمت های اعلام شده ثابت می باشد.

دبیر انجمن صنایع غذایی کشور اعلام کردند که طی مذاکرات پیگیرانه انجمن و توافقات صورت گرفته با سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، توانسته اند بخش عمده ی مشکلات موجود را حل نمایند و با تشکیل کمیته ی کارشاناسانه برای قیمتگذاری در انجمن در حال حاضر قیمت گذاری توسط انجمن صورت می گیرد و در نهایت پس از تایید سازمان به کارخانجات اعلام می گردد.
تعداد کلیک: ۱,۵۷۹
میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده :
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  

  
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دبیرخانه کمیته موضوع ماده 12 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور می باشد.